Frågor och svar

Den kostnadsfria konsultationen - hur går den till?

Vi bokar ett möte på telefon eller videolänk. Du beskriver vad du behöver hjälp med och vi kommer ställa frågor för att ringa in dina förväntningar och ditt önskade mål. Vi lägger upp en plan som passar både ditt behov men också din plånbok. Konslutationen tar ca 30 min.

Måste jag rensa bort och slänga saker även om jag inte vill?

Nej, vi kommer inte tvinga dig till något du inte vill. Vi hjälps åt att ta de beslut som behövs för att du ska få mer ordning och reda i ditt hem. Med siktet mot ditt mål kommer vi ställa frågor och vägleda dig framåt.

Behöver jag vara delaktig i arbetet?

Du kan vara delaktig precis hur mycket du vill. Du kanske vill utföra en del jobb själv eller så vill du att vi göra allt. En del moment kommer vi kunna sköta helt själva, då behöver du inte ens vara hemma. Andra beslut kommer vi behöva ta tillsammans och då är det bra om du är tillgänglig för detta.

Hur lång tid brukar det ta?

Tiden beror på uppdragets omfattning. Vi kommer ge dig en ungefärlig tidsåtgång vid konslutationen och du kommer uppdateras löpande om vi märker att vi behöver justera tidsramen.

Vad händer om olyckan är framme?

Vi kommer jobba med största försiktighet i ditt hem och bland dina ägodelar.  Om olyckan är framme så är vi försäkrade via en olycksfallsförsäkring hos Trygg Hansa. Jag tar dock inte ansvar för skador på egendomen, om det inte är ett direkt resultat av min oaktsamhet.

Hur fungerar det med inköp av tex förvaring?

På konsultationen eller under arbetets gång kommer vi tillsammans se över vilken förvaring som behövs för just ditt uppdrag. Kanske har du något hemma som vi kan använda på ett annat sätt. Vid inköp av nya förvaringsprodukter står du för kostnaden men jag kan stå för inköp om du önskar.

Hjälper ni även till med städning, montering och annat fix?

Vi är ingen städfirma och heller inte snickare. Med det sagt så städar vi såklart av de ytor som vi jobbar med. Vi hjälper gärna till med montering av förvaring, både genom att skruva ihop en möbel och också montera den på plats. Vi utför även visst måleri. Fråga gärna vilka tjänster vi kan hjälpa till med i just ditt hem!

Är jobbet för litet, för stort eller för stökigt?

Nej, inget jobb är för litet eller för stort. Om det är ett litet jobb och du bor en bit bort behöver du boka minst 3h. Vid större jobb kan vi komma fler ordningskonsulter på samma gång.

Inte heller är något jobb för stökigt, vårt jobb är ju att skapa ordning och struktur och det är något vi brinner för! Vi agerar professionellt och vårt arbete präglas av ett etiskt förhållningssätt.

Vad händer om jag måste avboka?

Ibland blir det inte som man tänkt sig och man behöver ändra sina planer. Vi ser gärna att du meddelar oss i så god tid som möjligt om du behöver boka om. Vi försöker då givetvis hitta ny tid så snart möjligt. Avbokningar som sker senare än 24-timmar innan avtalad tid debiteras halva kostnaden för uppdraget

Vad händer om jag inte blir nöjd?

Det är viktigt för oss att du blir nöjd. Därför är det också viktigt att vi inför arbetet diskterar dina förväntningar och vad som är realistiskt med just detta uppdrag. Vi ser gärna att vi för en öppen diaglog under hela arbetets gång och skulle du känna dig missnöjd pratar vi om det. Det finns säkert en lösning! 

Du har som kund alltid rätt att säga upp vårt avtal, det innebär även att vi som företag har samma rättigheter angående uppsägning.

Har du några frågor eller är du redo att ta första steget mot ett hem i harmoni?